Nieuwe software brengt levenscyclus van filters naar een hoger niveau

Camfil Farr, wereldleider in luchtfiltratie en duurzame oplossingen voor schone lucht, heeft zojuist LCC 2010 gelanceerd, de laatste versie van de Life Cycle Cost software voor luchtfilters.

LCC 2010 laat klanten en installateurs zien hoe je bij zo laag mogelijke operationele kosten voor luchtbehandelingsunits (AHU), de hoogste luchtkwaliteit kan garanderen, (indoor air quality of IAQ), en daarbij nog verantwoord kunt ondernemen.

Het bijzondere is daarbij dat Camfil als enige filterproducent het energielabel op het filter mede laat afhangen van de prestatie in de praktijk: het rendement op fijnstof.

In plaats van theoretische berekeningen te maken, gebruikt dit programma realistische gegevens. De software berekent het drukverlies van filters door hun werkelijke levensduur te bepalen, op basis van jarenlange ervaring met vele installaties en (onafhankelijke) testresultaten. Ook helpt het installateurs en eindgebruikers bij het zoeken naar het perfecte, duurzame filter, met de beste prestaties en een zo laag mogelijke energierekening.

De alsmaar stijgende energieprijzen hebben de luchtbehandeling in gebouwen duurder gemaakt en door het optimaliseren van de keuzemogelijkheden van luchtfilters kunnen organisaties snel besparen en veelal de IAQ aanzienlijk verbeteren.

Luchtfilters zijn de minst dure en eenvoudigste componenten van een HVAC systeem om te veranderen. De gemiddelde kosten van luchtfilters bedragen circa 30 procent van de totale kosten en bij gebruik van Camfil Farr’s kwaliteitsluchtfilters, met een hoge efficiëntie en de laagste drukval, kunnen klanten effectief hun kosten verlagen.

LCC 2010 – Een deel van een nieuw en sterk platform voor filters en IAQ berekeningen

Vergeleken met de vorige versies, bevat LCC 2010 nieuwe functies. Het vergemakkelijkt het opstellen van rapporten en aanbevelingen voor milieuvriendelijke luchtfilteroplossingen en het zorgt voor een vlotte overdracht van gegevens en informatie tussen gebruikers en hun pc's. De software adviseert ook in energiebesparende ventilatorsnelheden en genereert berekeningen en grafische rapporten.

De LCC 2010 is een onderdeel van Camfil Farr Solution System (CFFS), een sterk platform voor berekeningen rondom luchtfilters en IAQ. CFFS wordt continu doorontwikkeld met analyse-tools voor berekeningen van clean air solutions voor een groot bereik van Camfil Farr producten en toepassingsgebieden. Andere functies in het CFSS platform zijn de berekeningen van de clean room hygiëne en luchtfilter-prestatiegegevens voor HEPA / EPA/ ULPA filters (HIPE - High Performance airfilters) en HVAC-filters (CAT - Comfort Air filter Test reports).

Camfil Farr is wereldleider op het gebied van ‘clean air solutions’ en lid van diverse comités voor Europese en internationale filterrichtlijnen.

Als u Camfil Farr filters gebruikt, heeft u de zekerheid dat deze voldoen aan de laatste Europese richtlijnen.

Write a comment

Afbeelding voor verificatie

Post comment

Wij helpen u graag!